פונטים בעברית להטמעה חוקית באתרי אינטרנט (webfonts)

נושא הפונטים המיועדים להטמעה באתר אינטרנט כטקסט "חי" ב-html (פונטים בפורמט חי לאינטרנט), מלהיב באפשרויותיו. להלן כמה נתונים ראשוניים בקשר לנושא:

תצלום מסך של דוגמת הטמעה של פונט עזר בלוק באתר loveat.co.il


פונטים בפורמט חי לאינטרנט הם פונטים המיועדים להטמעה באתר אינטרנט כטקסט “חי” ב-html, באופן שניתן לעצב את האתר עם פונטים על פי בחירת המעצב, על אף שאינם מותקנים במחשבי הגולשים לאתר. רכישת רשיון לפונטים לאינטרנט נעשית בדרך כלל על ידי בונה האתר.
רשיון הפונטים של עודד עזר לאינטרנט נרכש בנפרד מפונטים המיועדים לשימוש בתוכנות גרפיות, (גם אם אלה משמשים רק לעיצוב האתר) על ידי בעל האתר, ומקנה שימוש בגופן עבור דומיין (אתר) אחד. הרכישה הינה חד פעמית והרשיון שייך לדומיין ללא הגבלת זמן. אין צורך בדמי מנוי ואין הגבלת מספר גולשים.

חשוב: רשיון השימוש בפונטים בפורמט חי לאינטרנט אינו כולל את הזכות לשימוש באפליקציות. על מנת לרכוש רישיון לשימוש בפונטים לאפליקציות יש ליצור קשר עם הסטודיו.
דוגמאות נפלאות לאתרים שרכשו לאחרונה פונטים בעברית בפורמט לאינטרנט של עודד עזר אפשר למצוא כאן.

פעולת ההטמעה פשוטה - מעלים את קובץ הפונט לשרת (כאמור, זהו קובץ שונה מקובץ פונט רגיל לדפוס). בקובץ הCSS מגדירים אותו, ובקוד של העמוד רושמים בעזרתו (הוא יהיה מוגדר תחת Style משלו). הפונט יושב על השרת ונקרא מתוך קובץ הCSS החיצוני.



תצלום מסך של פריסת חלק מהגליפים של פונט רץ לאינטרנט. פעולת ההטמעה פשוטה

‎דוגמאות לשימוש בפונטי רשת