העבודה הראשונה אינה חתומה ואינה מתוארכת. העבודה השניה היא פרי עבודתו של הסטודנט אליהו (מתוקה) שוורץ, אשר לאחר סיום לימודיו בבצלאל והשתלמות בבוזאר של פריז, יקים את המחלקה לעיצוב גרפי בויצ"ו חיפה ויעמוד בראשה שנים רבות.
מבקר האמנות גדעון עפרת כותב באתרו: "...במחלקת הכתב של "בצלאל החדש", ביקש ירחמיאל שכטר את הזיקה בין עיצוב האות לבין המכשיר שבאמצעותו נכתבת האות. לאחר תקופת כתיבת האותיות ב"בצלאל" של ש"ץ בנוסח כתבי הקודש (כתב רבן, למשל), "בצלאל החדש" תר אחר גישה "מדעית" ופונקציונלית יותר לשאלת עיצוב האות".
ירחמיאל שכטר, שאף עמד בראש האקדמיה של בצלאל החדש במשך כשנתיים (1955-1957), היה ידוע בחינוך הקפדני לעיצוב טיפוגרפי שהעניק לתלמידיו. בפעילותו כמעצב עצמאי הוא יצר, בין השאר, אותיות לשימושה הבלעדי של חברת אל על הצעירה, וכן את הלוגו של הוצאת הספרים עם עובד.