בשנת 1935, ביוזמה של אמנים יוצאי גרמניה, נפתח 'בצלאל החדש' כגרסה מקומית של אסכולת הבאוהאוס הגרמנית, ונחנכה בו המחלקה לגרפיקה. מעצבים כגון רודולף דויטש, אוטה וליש, פרנץ קראוס ואחרים, כולם בוגרי אקדמיות לאמנות בגרמניה, היו בין מוריו. הם חידשו את הטיפוגרפיה העברית, פיתחו אמצעי ייצור משופרים שאפשרו הדפסה איכותית ופנו בדימויים שלהם להיבטים לאומיים, השואבים מהמודרניזם המערבי ולא מהמסורת היהודית שהיתה מקובלת מאוד בבצלאל הישן.
ליפמן, שייסד עם גררד רוטשילד את סטודיו רולי, היה בוגר המחזור הראשון של המחלקה לגרפיקה שימושית בבצלאל החדש, ועבד כטיפוגרף, גרפיקאי ומאייר מאז 1939 ועד לאחרונה.